Hoe te bestellen op ekosport ?

Maak een klantaccount aan

Waarom een klantaccount maken ?

Om een bestelling te plaatsen op de website van Ekosport, moet u een account hebben. Als u een nieuwe klant bent, wordt u tijdens uw eerste bestelling gevraagd om een account aan te maken en ons al uw contactgegevens te verstrekken die nodig zijn voor de verwerking van uw bestelling.

Hoe een klantaccount aanmaken ?

Selecteer de producten van uw keuze, voeg ze toe aan de mand, kies de leveringsmethode (u kunt uw kortingscode invullen als u een hebt) en ga dan naar de volgende stap. Klik op "Registreren". Vink het vakje ‘Ik ben een nieuwe klant’ aan. U wordt gevraagd om uw account aan te maken door al uw gegevens in te vullen.

GOED PLAN

Als u ervoor kiest om u aan te melden voor de nieuwsbrief om exclusieve promoties en kortingen van Ekosport per e-mail te ontvangen, moet u naar uw account gaan (pictogrammen links van het winkelmandje) naar "Profielinstellingen", "Voorkeurencentrum" en vervolgens "Mijn meldingen" en de relevante vakjes aanvinken. U kunt zich ook direct inschrijven door onderaan de website uw e-mailadres in het daarvoor bestemde oranje vakje "Inschrijven voor de nieuwsbrief" in te vullen en vervolgens op "Inschrijven" te klikken.

Hoe kan ik mijn persoonlijke gegevens wijzigen ?

In "Mijn account" onder "Profielinstellingen" kunt u uw persoonlijke gegevens (contactgegevens en wachtwoord) wijzigen.

Als u uw adressen (facturering en/of levering) wilt wijzigen, gaat u naar uw account, vervolgens naar "Adressen" en klikt u op het potloodje om te wijzigen.

Hoe een verloren wachtwoord te herstellen ?

Als u uw wachtwoord ben kwijtgeraakt, gaat u naar "Mijn account" rechtsboven op de Ekosport-pagina. Klik in het gedeelte "Aanmelden" op "Wachtwoord vergeten ?" en voer u emailadres in. Uw wachtwoord wordt dan per email naar u verzonden.


Selecteer een product

Hoe een artikel op de site zoeken ?

Via de zoekbalk kunt u een artikel zoeken op naammerk of referentie. Het menu biedt ook toegang tot artikelen per categorie, subcategorie en aan de linkerkant om uw zoekopdracht te verfijnen.

Is het mogelijk om een artikel te reserveren ?

Nee, het is niet mogelijk om een artikel te reserveren. Wanneer u een artikel aan uw mand toevoegt, wordt dit een beperkte tijd gereserveerd voordat het weer te koop wordt aangeboden.

Ontvang ik hetzelfde product als op de afbeelding op het artikelblad ?

De foto’s zijn allemaal contractueel. Voor het grootste deel worden ze gemaakt in onze fotostudio.

Hoe lang wordt mijn mand bewaard ?

Er wordt 30 dagen een back-up van uw mand gemaakt.

LET OP !

Met deze actie kunt u uw artikelen niet reserveren. Controleer daarom voordat u uw bestelling afrondt of de artikelen in uw winkelwagen nog beschikbaar zijn. Als een van de items niet langer beschikbaar is, kan dit de voltooiing van uw bestelling blokkeren.

Hoe een vraag stellen over een product ?

U kunt per email contact opnemen met onze klantenservice.

Ik zag gisteren een promotieprijs maar zie deze vandaag niet ?

Prijzen kunnen van dag tot dag variëren om zich aan te passen aan verschillende parameters van de e-commercemarkt. We verzekeren u echter een zo concurrerend mogelijke positionering.

Hoe weet ik of een product op voorraad is ?

Alle producten die op de site beschikbaar zijn, zijn op voorraad in onze magazijnen. Wanneer een maat niet meer beschikbaar is, verschijnt deze niet meer op de productpagina. Er zijn verschillende statussen van beschikbaarheid :

  • Op voorraad : het artikel is direct beschikbaar in onze magazijnen. Het product heeft dan een groene punt boven de prijsblok.
  • Limited stock : het artikel is beschikbaar, maar er zijn minder dan 5 stuks over. Het is mogelijk dat het artikel direct beschikbaar is of dat een extra voorbereidingstijd nodig is (geschat op 48uur) omdat het zich in een van onze winkels bevindt. Het product heeft dan een oranje punt boven het prijsblok.
  • Uitverkocht : het artikel is permanent uitverkocht. Het product heeft dan een rode korrel boven het prijsblok.

Mijn maat is niet selecteerbaar / Ik kan mijn maat niet selecteren

Als de maat niet selecteerbaar is en is doorgestreept, betekent dit dat deze niet (meer) beschikbaar is.

Mijn maat verschijnt niet op de productpagina

Als één maat niet wordt weergegeven betekent dit dat het niet beschikbaar is.


Een bestelling plaatsen

Hoe een bestelling plaatsen ?

Maak uw account aan of log in als u er al een hebt. Zoek uw artikel, selecteer de gewenste maat en voeg het toe aan de maand. U kunt doorgaan met winkelen of uw mand openen voor validatie. Controleer de maat en de hoeveelheid, kies uw verzend- en betaalmethode.

NIET VERGETEN

Vergeet niet de algemene voorwaarden te lezen. Door te bestellen gaat u akkoord met de algemene voorwaarden en ons vertrouwelijkheidsbeleid.

Als u ervoor kiest om met uw creditkaart of bankkaart te betalen, wordt u in contact gebracht met uw bank. U ontvangt dan een email ter bevestiging van uw bestelling.

Kan ik telefonisch bestellen ?

We nemen geen telefonische bestellingen aan. U moet uw bestelling online plaatsen.

Ik kan een artikel niet in mijn mand plaatsen, waarom ?

Probeer de beveiligingsinstellingen van uw browser te wijzigen.

De lijst met de transportbedrijven wordt niet weergegeven ?

Controleer de volgende informatie in uw klantenaccount, onder "Adressen":

  • Een factuuradres en een afleveradres is in uw account ingevoerd.
  • Slechts één afleveradres is geselecteerd.
  • Dit afleveradres verschijnt slechts eenmaal.
  • Dat uw adressen (levering en facturering) hun woonplaats in Nederland hebben.

Welke internetbrowsers moet ik gebruiken om de site goed te openen ?

Voor een betere comptibiliteit raden we het gebruik ban de nieuwste versies van Mozilla Firefox of Google Chrome aan.

Hoe een artikel toevoegen aan of verwijderen uit mijn mand ?

Om een artikel toe te voegen, klikt u linksonder in uw winkelmandje op Doorgaan met winkelen of wijzigt u de hoeveelheid via het vervolgkeuzemenu. Om een product uit uw mandje te verwijderen, klikt u op de knop "verwijderen".


Een bestelling met ski’s plaatsen ?

Hoe kan ik aangeven dat ik tijdens mijn bestelling de montage van de bindingen op mijn ski’s wens ?

Als u een pakket ski's + bindingen aan uw winkelwagentje toevoegt, wordt u op de productpagina gevraagd of u de bindingen wilt laten monteren. Als u op "ja" klikt, wordt u gevraagd een formulier in te vullen (rechts weergegeven) met uw instellingen, zodat ons skimonteurs de nodige regelingen kunnen treffen om uw bestelling voor te bereiden. Als het formulier niet wordt weergegeven wanneer u uw pakket kiest, neem dan rechtstreeks contact op met de klantenservice op +32 50 58 08 05 voordat u uw bestelling afrondt.

LET OP !

De montage van inserts (bindingen voor toerski’s) wordt alleen uitgevoerd als de schoenen die nodig zijn voor de montage ook in de bestelling zijn. Zo niet, dan worden de bindingen niet gemonteerd.

Alleen ski’s zonder bindingen of alpine pakketten (ski’s + bindingen) waarvan de bindingen al door de fabrikant zijn gemonteerd, kunnen worden gemonteerd. Om te weten of uw ski’s in aanmerking komen voor een retourzending, moet de informatie "alle schoenmaten zonder werktuig" zijn vermeld in de beschrijving van het productblad onder "Instellingen".