Na uw bestelling op ekosport

Hoe mijn bestelling volgen ?

Wanneer wordt mijn bestelling verzonden ?

Bestellingen die voor 12h00 worden geplaatst, worden in theorie dezelfde dag* verzonden (behalve weekenden en feestdagen). Als een bestelling op vrijdag na 12 uur wordt geplaatst, wordt deze de volgende maandag verzonden. (*tijd niet gegarandeerd in het hoogseizoen).

Bestellingen die voor 14.00 uur met Chronopost worden geplaatst, worden dezelfde dag nog verzonden* (uitgezonderd weekends en feestdagen). Als een bestelling op vrijdag na 14.00 uur wordt geplaatst, wordt deze de volgende maandag verzonden (*levertijden niet gegarandeerd tijdens het hoogseizoen).

TE ONTHOUDEN !

Als uw artikel alleen beschikbaar is in een van onze winkels, is een extra voorbereidingstijd nodig, de tijd om het product van de betreffende winkel op te halen.

Ik heb mijn bestelling gevalideerd maar geen bevestigingsmail ontvangen ?

Controleer of u het juiste emailadres hebt opgegeven. Als het correct is, controleer dan of het niet in uw spam (ongewenste e-mails) is aangekomen.

LET OP !

Het is mogelijk dat, bij het ontbreken van een bevestigingsmail, uw bestelling niet is geregistreerd of dat er een probleem was tijdens de betaling. Neem voor alle zekerheid contact op met onze klantenservice.

Hoe ontvang ik mijn factuur ?

Kies in uw klantenaccount in het gedeelte "Mijn bestellingen" het betreffende bestelnummer en klik rechtsboven op "Factuur downloaden". Uw factuur wordt automatisch gedownload in PDF-formaat.

Wat is de status van mijn bestelling ?

In uw klantaccount, sectie "Mijn bestellingen", kunt u de status van uw bestelling controleren. De verschillende mogelijkheden zijn :

  • canceled : De betaling is niet gelukt. Uw bestelling is niet verwerkt. De status verandert niet. Neem contact op met onze klantenservice voor meer informatie.
  • waiting : Een van de producten van uw bestelling vereist een extra voorbereidingstijd (bijvoorbeeld een product uit één van onze winkels).
  • Bestelling in behandeling genomen : In het kader van een overschrijving is het logistieke proces bijvoorbeeld gestopt totdat de betaling geldig is.
  • open : de betaling is gevalideerd, de voorraad is gecontroleerd, de bestelling wordt binnenkort voorbereid.
  • in progress : uw bestelling wordt voorbereid in onze logistieke afdeling. In dit stadium kan uw bestelling niet meer worden geannuleerd.
  • shipped : uw bestelling bevindt zich in de handen van de door u gekozen transportbedrijf.
  • completed : De bovenstaande stappen zijn afgesloten. U hebt al of u ontvangt binnenkort uw bestelling.

De productgarantie

Is er een garantie op de producten ?

De productgarantieperiode van de fabrikant is twee jaar. Als u een probleem heeft met uw product, op voorwaarde dat u het normaal heeft gebruikt, kunt u aanspraak maken op de garantie en een aanvraag voor de dienst na verkoop indienen via uw klantenaccount onder "Mijn bestellingen", "BEXXX bestelgegevens", en vervolgens door rechtsonder te klikken op "PRODUCT TERUGSTUREN".

In welk geval valt mijn probleem met het product onder garantie ?

De garantie dekt defecte producten die geen verband houden met normale slijtage, ongevallen, verwaarlozing of misbruik van de klant.

Wat is de procedure om een garantieaanvraag voor mijn product te doen ?

Klik op de website in het gedeelte "Mijn account" op het tabblad "Mijn bestellingen":

  • Selecteer het bestelnummer dat overeenkomt met uw retourzending. Klik vervolgens rechtsonder op "EEN PRODUCT RETOURNEREN" en kies de reden voor de retourzending (hier SAV).
  • U wordt gevraagd om in het vak "Aanvullende informatie" het probleem aan te geven en foto's van uw beschadigde product bij te voegen, zodat ons team het defect kan beoordelen.
  • Zodra onze klantenservice het probleem heeft beoordeeld, nemen we opnieuw contact met u op om u te vertellen hoe u verder moet gaan. Als de uiteindelijke beslissing aangeeft dat het product onder de garantie valt, zijn er 3 mogelijke oplossingen om uw aanvraag voor de dienst na verkoop op te lossen: vervanging van het defecte onderdeel, vervanging van het artikel of terugbetaling, afhankelijk van het merk en het soort probleem dat zich voordeed.

Worden reserveonderdelen verkocht op de Ekosport-website ?

Nee, wij verkopen geen reserveonderdelen. Voor service na verkoop kunt u een aanvraag indienen via uw klantenaccount door het betreffende bestelnummer te kiezen en te klikken op "EEN PRODUCT TERUGSTUREN".